Saltar ao contido principal

Realidad aumentada da man de Cynthia Gálvez




Cynthia Gálvez é Enxeñeira informática e deseñadora gráfica especializada en Realidade Aumentada desde 2012. Recibiu o premio Woman Techmakers no 5G Challenge 2021 de Orange e é desarrolladora do proxecto premio á Mellor App Española de XR 2017. Comezou a súa carreira como emprendedora cun proxecto de realidade aumentada para o desenvolvemento cognitivo de nenos e adultos con diversidade funcional. Creadora de filtros de realidade aumentada con máis de 18 millóns de impresións. Tras 10 anos traballando como freelance, actualmente é Creative Technology Manager en Accenture Song. Profesora en Panamerican Business School. Speaker e mentora XR. Women Techmakers Ambassador, coorganizadora de Google Developers Group Zaragoza e co-fundadora de Mulleres Tech.


Ola Cynthia, es unha apaixonada da tecnoloxía e o deseño. Cóntanos como lograches unir estas dúas paixóns e especializarche no campo da realidade aumentada.

Cando estaba na universidade coñecín os primeiros avances de realidade aumentada, estaba a terminar a miña licenciatura en Enxeñería Informática e a miña diplomatura en Deseño Gráfico e decidín unir ambos os proxectos a fin de carreira. Cando investigaba nos seus posibles usos namoreime dun paper no que utilizaban a realidade aumentada para promover o xogo simbólico de nenos con autismo. Pensei que sería xenial poder usar a miña propia tecnoloxía para axudar ás persoas e así o fixen, naceu o proxecto XOGRAR, unha aplicación para o desenvolvemento cognitivo de nenos e adultos con diversidade funcional. Atopei a necesidade de axudar a este tipo de colectivos con moitas necesidades non cubertas. Desde entón son defensora de democratizar as tecnoloxías, é dicir, achegar todas estas innovacións ás persoas que non teñen acceso a elas.

Como proxecto final de carreira creaches XOGRAR, un xogo educativo infantil para o desenvolvemento cognitivo de nenos con dificultades de aprendizaxe mediante tecnoloxía de realidade aumentada. Como xurdiu esta idea? Que aplicacións prácticas ten Xograr no día a día dos nenos e nenas?

XOGRAR naceu de dous proxectos finais de carreira pero pensei que podía ir máis aló. A Universidade de Zaragoza lanzou a súa primeira edición do programa de emprendemento SpinUp baseado na metodoloxía Lean Launchpad, apunteime e seleccionáronme. Grazas a iso, o meu pequeno proxecto converteuse nun produto mínimo viable para testearlo nunha contorna real, onde replicábamos exercicios convencionais cunha capa interactiva para traballar aspectos de memoria, percepción, atención e coordinación. XOGRAR foi presentado en moitos foros e utilizado en terapia real con nenos e adultos, os resultados foron moi favorables en canto a adherencia á terapia, atención e xogo colaborativo. Esta experiencia levoume a ser voluntaria en diferentes asociacións como profesora de informática ensinando a adultos con diversidade funcional. Ademais, permitiu penetrarme no mundo do emprendemento coñecendo a persoas que tras estes 10 anos seguen sendo piares fundamentais na miña carreira profesional.

Ademais, desenvolviches o proxecto HoloSurg, unha aplicación de realidade mixta no ámbito sanitario, e que xa foi utilizado polo Hospital Gregorio Marañón nunha cirurxía real, concretamente nun tumor muscular maligno. Como foi o proceso?

O proxecto Holosurg foi desenvolto na startup na que estaba como responsable de I+D. O meu labor foi a de xestora de proxecto e desarrolladora técnica. O obxectivo do proxecto foi coñecer como unhas lentes de realidade mixta, Hololens de Microsoft, podían ser unha ferramenta de apoio nunha contorna sanitaria no campo da traumatoloxía. Comezamos analizando as posibilidades do hardware e coñecendo a contorna real dunha sala cirúrxica para detectar oportunidades e limitacións. Con conversacións continuas co equipo médico, vimos que sería interesante comezar cunha primeira iteración do proxecto onde se mostrase información do paciente útil para a intervención en paneis holográficos interactivos. As conclusións foron relevadoras, o dispositivo era moi útil para intervencións longas grazas ao seu uso nada intrusivo, pola súa facilidade de manexo con xestos e comandos de voz; e a posibilidade de gravar en vídeo co mesmo punto de vista que o cirurxián para a súa posterior reprodución en formacións de novo persoal sanitario.

HoloSurg obtivo o premio á Mellor App Española de XR en 2017 por The App Date. Que supuxo para ti?

Foi un recoñecemento que non nos esperabamos e do que estamos super agradecidos. O día da intervención estiven presente no quirófano como soporte técnico. Podo dicir que foi unha das mellores experiencias da miña vida, é emocionante ver como a túa tecnoloxía é capaz de axudar ás persoas.

Como crees que a tecnoloxía e a realidade aumentada pode mellorar a vida das persoas? Sempre defendín que a innovación tecnolóxica está feita, como primeira instancia, para facer o ben. Tras esta afirmación, comparto que por suposto que existen perigos acerca dela; por iso, os usuarios necesitamos ter criterio e formación sobre saúde dixital. A tecnoloxía de realidade aumentada ten un gran potencial para axudar ás persoas en diversos campos como a saúde, educación, industria… Ao combinar esta tecnoloxía coa creatividade e a innovación, podemos crear experiencias máis envolventes e personalizadas que poden mellorar significativamente a calidade de vida das persoas. Por comentar unha característica que me parece moi relevante: mellorar a comunicación entre as persoas converténdoa nunha experiencia inmersiva. A tecnoloxía permitiu mellorar a forma na que as persoas nos comunicamos reducindo a distancia física para convertelas nun punto de contacto dixital, desde as primeiras liñas telefónicas ata o uso habitual das videoconferencias, que nos permitiu sentir preto ás nosas familias ata en momentos de incerteza como foi o confinamento pola Covid-19. Agora queremos ir un paso máis aló, ter esas comunicacións dunha forma máis vivida e sentida. Para iso, podemos usar contornas virtuais e/o avatares. Con avatares, como identidades virtuais, as persoas poden interactuar dunha maneira máis natural e envolvente a nivel persoal ou empresarial.
Cal é o seguinte paso para ti, Cynthia? Cóntanos acerca dos teus novos proxectos, intereses, investigacións…

Na miña procura por innovar e crear solucións creativas, estou a explorar diferentes campos. Un deles é crear realidade aumentada baseada en web, sen necesidade de descargar unha aplicación para permitir unha maior accesibilidade e unha maior difusión da tecnoloxía, e introducindo intelixencia artificial para crear experiencias máis interactivas e personalizadas. Doutra banda, sigo traballando en crear experiencias de realidade aumentada en formato filtro, e aínda que parece sinxelo a primeira ollada, detrás desta tendencia existe un gran desafío creativo e tecnolóxico.

Se tiveses que destacar un referente feminino clave na túa vida cal destacarías e por que?

Sen dúbida, a miña nai é a referente clave. As nais son a miúdo a primeira figura feminina na vida dunha persoa e xeran unha gran influencia no noso desenvolvemento. A miña nai é un exemplo de como equilibrar as responsabilidades familiares e profesionais. E aínda que non tivo estudos, a súa capacidade para superar os desafíos ensináronme máis que calquera outra persoa sobre o que podemos considerar o “éxito” na vida.
Gustaríanos que nos deses un consello para as nenas e mulleres que están a ler esta entrevista e queren dedicarse a carreiras STEM ou emprender no sector tecnolóxico ou científico.

O meu consello para as nenas e mulleres que queren dedicarse a carreiras STEM ou emprender no sector tecnolóxico ou científico é que sigan a súa paixón e non se rendan #ante os desafíos que poidan atopar no camiño. En moitos casos, pode parecer que o sector tecnolóxico está dominado por homes, pero iso está a cambiar. Cada vez hai máis mulleres nestas áreas, e é importante que sexamos parte deste cambio. Ser perseverante e estar disposta a aprender dos erros, a capacidade de adaptarse aos cambios e ter unha mentalidade aberta son claves. Finalmente, que non teñan medo de pedir axuda ou buscar mentoras que poidan guialas no seu camiño, ao igual, apoiarse en comunidades afíns a elas, ter unha rede de colaboración segura é primordial. Por iso, son parte do movemento Women Techmakers de Google e co-fundadora da asociación MulleresTech.


Comentarios

Publicacións populares deste blog

María Costa Vázquez

Responsable de contidos editoriais en Ideaspropias Editorial Info Titulación Universitaria:  Licenciada en Filoloxía Hispánica Empresa:  Ideaspropias Editorial Posto:  Responsable de contidos editoriais Sector:  Artes e Cultura Actividade:  Editorial Ámbito Xeográfico:  Ourense María Costa é filóloga hispánica, especialista en Teoría e Interpretación de Textos Teatrais, especialista en Dirección e Xestión de Proxectos E-  learning , máster en Edición e máster en Educación e TIC. Desde hai 15 anos, traballa como responsable de contidos editoriais en  Ideaspropias  Editorial, onde xestiona proxectos (libros, e-  books  e e-  learning ) e encárgase da selección de autores, valoración de propostas de publicación, revisión de orixinais, adaptación de contidos e de todo o proceso de edición e  posedición  de contidos dirixidos á formación e emprego. Colaborou con diversas empresas do ámbito editorial e da formación elaborando informes de lectura, recursos didácticos e corrección de textos. T

Cristina Abrisketa

 Cristina é fundadora e CEO de Araua RegTech, unha compañía que aplica as últimas tecnoloxías na construción de produtos, tecnoloxicamente complexos, que axudan ás organizacións para cumprir cos requirimentos normativos e a ser máis ciberseguras. Enxeñeira informática cun máster en Innovación e un posgraduado en Big Data, desenvolveu practicamente toda a súa carreira profesional en grandes compañías, principalmente dentro do sector financeiro e asegurador, definindo e liderando solucións tecnolóxicas para cumprir coas altas esixencias regulatorias dos devanditos sectores. Entre os proxectos máis relevantes atópase a definición dun sistema avanzado de prevención de branqueo de capitais e financiamento do terrorismo e a súa implantación en máis de 15 entidades españolas. A experiencia profesional por conta allea converteu a Cristina nunha profesional con profundos coñecementos no mundo da ciberseguridade, a regulación e a tecnoloxía. Con todo, a súa curiosidade e inquietude pola innovaci

Domótica e accesibilidade con Emilia Méndez, CEO de Tilúa Asistencia

  Emilia Méndez é especialista en domótica e outras tecnoloxías para a accesibilidade. En 2020 fundou Tilúa Asistencia, unha empresa que ofrece solucións tecnolóxicas de accesibilidade no fogar e o uso de dispositivos e adaptacións tecnolóxicas para mellorar a autonomía de persoas con funcións físicas ou neurolóxicas afectadas. Ola Emilia, gustaríanos comezar coñecéndoche un pouco mellor, cóntanos, Por que decidiches emprender e cal foi a recompensa? Decidín emprender porque traballando para terceiros había cousas que non me gustaba como funcionaban. Gustábame o traballo e aprendín moito, pero non me enchía nin como o faciamos nin para quen. Nesa situación pensei que a domótica era unha técnica que podía ser moi útil para as persoas con mobilidade reducida, e lanceime a montar o meu propio proxecto. A miña recompensa foi poder xestionar o meu tempo como eu quero, elixir as miñas “pelexas” en base ao que ten sentido para min e poder sentirme recompensada cando vexo que o meu traballo