Saltar ao contido principal

Domótica e accesibilidade con Emilia Méndez, CEO de Tilúa Asistencia

 

Emilia Méndez é especialista en domótica e outras tecnoloxías para a accesibilidade. En 2020 fundou Tilúa Asistencia, unha empresa que ofrece solucións tecnolóxicas de accesibilidade no fogar e o uso de dispositivos e adaptacións tecnolóxicas para mellorar a autonomía de persoas con funcións físicas ou neurolóxicas afectadas.

Ola Emilia, gustaríanos comezar coñecéndoche un pouco mellor, cóntanos, Por que decidiches emprender e cal foi a recompensa? Decidín emprender porque traballando para terceiros había cousas que non me gustaba como funcionaban. Gustábame o traballo e aprendín moito, pero non me enchía nin como o faciamos nin para quen. Nesa situación pensei que a domótica era unha técnica que podía ser moi útil para as persoas con mobilidade reducida, e lanceime a montar o meu propio proxecto. A miña recompensa foi poder xestionar o meu tempo como eu quero, elixir as miñas “pelexas” en base ao que ten sentido para min e poder sentirme recompensada cando vexo que o meu traballo axuda á xente.

Tilúa Asistencia ofrece solucións tecnolóxicas de accesibilidade no fogar e uso das tecnoloxías para traballar funcións físicas e neurolóxicas afectadas por algunha circunstancia, Como xurdiu esa idea?

Sempre me gustou traballar con tecnoloxía, poñela a solucionar problemas. Ademais, gústame adaptar as cousas a persoas distintas. Gústame moito o trato coa xente e traballar directamente coa xente. Así que busquei un sitio onde os meus coñecementos puidesen ter un impacto social.
Como consegue Tilúa levar a tecnoloxía ás persoas con discapacidade?

Traballamos coas persoas no seu fogar, vemos en que labores poden ser máis autónomas e recomendamos dispositivos e adaptacións tecnolóxicas para mellorar esa autonomía. Unha vez recomendada e aceptada, facemos a instalación e formamos ás persoas e asistentes para o seu uso eficiente. Ademais, axudamos ás persoas e entidades a buscar axudas e xerar proxectos con outras entidades. Traballamos coas entidades que se ocupan de dar servizos ás persoas, tanto aconsellándolles sobre domóticas para mellorar a calidade asistencial, como mediante plans de dixitalización e teleasistencia avanzada. Aos profesionais ensinámoslles a usar tecnoloxías de baixo custo para mellorar as súas sesións e facelas máis dinámicas, facémoslles chegar recursos de acción reacción e formas de traballar as distintas habilidades, adaptadas ás diferentes de capacidades das persoas. Adaptamos con elementos da vida cotiá para poder diminuír custos e facer estas técnicas accesibles a máis xente e entidades. Por último, formamos sobre diversidade e accesibilidade con tecnoloxía, falamos sobre os recursos e ensinamos a usalos a todas as persoas que teñan interese niso. En definitiva, facemos que o impacto que a tecnoloxía ten sobre a sociedade chegue a TODAS as persoas, buscando facer un mundo máis accesible con ela.
En Tilúa Asistencia ofrecedes cursos a terapeutas ocupacionais, fisioterapeutas, logopedas, psicólogos, musicoterapeutas… sobre a creación de Serious Games de baixo custo para a rehabilitación e asistencia sociosanitaria, Cal é o obxectivo?

O obxectivo é que as persoas de intervención directa saiban como usar estas ferramentas de baixo custo e sacarlles todo o partido para personalizalas e ter recursos para os seus pacientes e usuarios. Unha das características deste sector é a diversidade, e estas ferramentas dan opcións para que se poida personalizar tanto por necesidades, como por gustos. Tamén permiten a opción de ir dificultando os xogos segundo avánzase nas rehabilitacións. Como crees que a domótica e a tecnoloxía poden axudar a mellorar a vida das persoas? Creo que a tecnoloxía é unha ferramenta moi potente que nos axuda en moitas cousas. Iso si, nas mans adecuadas e ben pensada. Ten que estar centrada na persoa, ben planificada e que os deseños se cren pensando na diversidade. A tecnoloxía avanza a pasos axigantados, pero crees que é inclusiva e #adaptar a persoas con discapacidade? Definitivamente non o é, a tecnoloxía vai rápido axustándose á norma, e con sorte permítenche menús de configuración de certas cousas. É verdade que avanzou moito e que a normativa está a axudar, pero é que nos estamos deixando a unha chea de xente atrás, moita máis da que pensamos. Moitas veces a solución a isto está en pensar un pouco na diversidade na fase de deseño, nin sequera é caro. Como muller emprendedora, Cales crees que son os principais retos aos que se enfrontan as mulleres cando queren emprender?
Cando queremos emprender atopámonos coa falta de referentes, e máis se emprendemos en tecnoloxía. Ademais, dalgunha maneira estamos programadas para autoexplotarnos e pensar que chegamos a todo, e moitas veces pecamos de descoidar o autocuidado e a saúde mental.

Gustaríanos que nos deixases un consello para as nenas e mulleres que están a ler esta entrevista e queren dedicarse a carreiras STEM ou emprender no sector tecnolóxico ou científico.

Non te preocupes polo que diga o resto da xente, busca referentes debaixo das pedras e monta o teu proxecto como o sentes. Déixache axudar, pero fai caso aos teus coñecementos e proba o camiño que o teu creas que é bo. Aínda que te equivoques, tes dereito, e ademais é unha aprendizaxe dobre.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Gisela Vaquero: diseñadora de videoxogos e creadora de WIGES

  Aínda que lle gustaba xogar aos videoxogos, ela quería ser guionista de cinema. Matriculouse na Escola de Arte Superior de Deseño, en Xirona. Mentres estaba a estudar guion, viu a un compañeiro de piso cunha videoconsola e e fixouse en que os novos xogos empezaban a ter un fío argumental, así que decidiu que quería ser guionista de videoxogos.1​ Se graduó en Publicidade e Relacións Públicas na Universidade de Xirona, en 2005. Despois estudou Comunicación Audiovisual na Universidade de Barcelona, obtendo o grao en 2008. Tamén se formou en Guion de Videoxogos, facendo en 2011 un máster en Deseño e Programación de Videoxogos, na Universidade Politécnica de Cataluña. Era a única muller entre 30 estudantes. Nese tempo, deuse conta de que non había ningunha organización de videoxogos, pero navegando por Internet viu iniciativas que había en Estados Unidos ou en Londres para promover a presenza feminina, e esas ideas darían o seu froito en 2017, ao crear a asociación Women in Games ENTR...

Antía Fernández López- Directora de Innovación para mercados estratéxicos en Gradiant

Antía leva máis de 14 anos creando proxectos de I+D+i con tecnoloxías TIC relacionadas co dato. Desde 2022 é directora de innovación para mercados estratéxicos en Gradiant, cuxos obxectivos se centran en aliñar as tecnoloxías do centro: conectividade, intelixencia artificial e ciberseguridade para diferentes sectores como son o da industria 4.0 (automoción, agroalimentario), saúde e sustentabilidade, entre outros. A súa experiencia tras 8 anos como directora técnica en Gradiant enfócase en proxectos e servizos de intelixencia artificial, empregando datos de sensores, negocio ou persoas para axudar aos profesionais do sector para tomar decisións obxectivas. Leva 7 anos traballado para a Comisión Europea como experta externa para a avaliación e revisión do programa H2020 e HORIZONTE EUROPA en materia de intelixencia artificial e ciberseguridade. Acumula 5 anos como formadora de intelixencia artificial en escolas de negocios e universidades. Titulación Universitaria:  Enxeñeira de Tel...

Sandra Ortonobes

  Graduada en Ciencias Biomédicas pola Universidade de Barcelona e Máster en Comunicación Científica pola Universidade Pompeu Fabra. Creadora da canle de Youtube « A Hiperactina » sobre divulgación e biomedicina e co-creadora de «Tres pés ao gato», un podcast no que se expoñen e resolven preguntas científicas en dez minutos. Divulgou en varios formatos como radio, charlas, talleres ou monólogos científicos.   ENTREVISTA Ola Sandra. Para que as persoas que estean a ler esta entrevista coñézanche un pouco mellor, cóntanos, como foi a túa experiencia profesional antes de converterche na Hiperactina? Estudei o grao de Ciencias Biomédicas e despois o Máster en Comunicación Científica. Nada máis terminar o máster comecei a traballar en Fundación Bancaria “A Caixa”, onde contribuín a crear un novo aplicativo en liña para xestionar as axudas que a fundación daba aos distintos centros de investigación. Axudoume moito a coñecer un pouco o panorama da investigación, os distintos cen...