Saltar ao contido principal

Audiolibros con Juliana Rueda, fundadora de MiutBooks

 



Desde temperá idade, Juliana sempre percibiu o mundo a través dos seus oídos. Unha vez graduada como enxeñeira de son, fundou 'Miut', un estudo especializado en audiolibros e proxectos audiovisuais en Barcelona. Co seu proxecto de emprendemento MiutBooks, produciron máis de 700 títulos en colaboración con destacadas editoriais. Adaptándose aos desafíos do 2020, creou unha ferramenta que revolucionou a produción de audiolibros, logrando un crecemento excepcional. Hoxe en día, A.R.S é unha realidade, facendo que a arte de contar historias sexa máis rápido, eficiente e rendible. A súa paixón pola revolución do audio perdura.

ENQUISA

Ola Juliana, es mestra de música con vocación en enxeñería de son, como foi a experiencia? Crees que tiveches que esforzarche máis nalgún momento para que se recoñecese o teu traballo? Desde pequena sabía que quería estudar algo con son. Encantábame. Non tiña claro que existise unha carreira e cando chegou o momento de escoller, xusto unha amiga comentoume que abriran unha especialidade de Enxeñería de Son dentro da Facultade de Música. Entón tiven que cursar toda a carreira, 5 anos e medio, por iso son mestra en música. Desenvolvinme nesa especialidade de enxeñería de son porque eu quería traballar con son nas películas, quería crear ambientes a través do son

Todos eran homes, entón no momento en que mostras as túas capacidades, bórrase un pouco a diferenciación entre home e muller. Pero si é un medio que foi sempre levado por homes. Neste sentido, tocoume demostrar que as mulleres somos capaces de facer exactamente o mesmo que eles e ás veces, mesmo, cunha sensibilidade diferente, que lle dá un carácter máis sensible ao produto final. Creo que isto acompañou á miña traxectoria profesional. Ademais, es pioneira no mundo do audiolibro en castelán con Miut Sound e MiutBooks, Como foi o proceso de converter unha idea en toda unha revolución? Cando tiven a oportunidade de emprender foi por unha casualidade da vida. No traballo onde estaba, un estudo de gravación pechou en plena crise económica en 2010, e tiven a valentía de empezar outra vez desde cero e lanzarme en solitario, coa confianza dalgúns dos clientes para os que xa traballaba. Entón tomei a decisión de facerme autónoma e insonorizar un espazo dentro dunha produtora de vídeo. E aí empezou a aventura de Miut en 2010. En 2012, un destes clientes decidiu producir o seu primeiro audiolibro. Quedei fascinada co produto, pareceume incrible en emocións, en crear a través da voz dunha persoa que se deixa dirixir. Entón quixen aprender, porque me gusta facer ben as cousas que emprendo. Busquei profesores, cursos, vídeos de como se facían audiolibros e dei cun profesional incrible en Estados Unidos, que gañou dous Grammys, que traballou con grandísimos actores. El ensinoume como era a arte de contar historias a través das emocións. Aí entendín a riqueza da linguaxe oral, da maxia que se crea ao traspasar un libro escrito á oralidade dun actor. E aquí realmente fun pioneira do audiolibro en español. E como fun tan túzara en facelo dunha maneira, iso posicionounos nun estándar de calidade. O audiolibro foi crecendo a grandes velocidades, e agora mesmo é o gran protagonista dun nicho de entretemento moi grande e tamén dentro do sector editorial. É moi gratificante ser parte deste proceso.


Que recursos e ferramentas ofrece Miut para crear audiolibros? En 2020, cando a pandemia arrasa todo o sector, páiranse as producións e vémonos encerrados nas nosas casas sen poder ir ao estudo.
Miutbook é un estudo físico, con sede en Barcelona, onde os actores teñen que vir gravar. Entón empezamos a buscar solucións para poder manter a produción. E vimos que podiamos gravar a través de internet. Metemos aos actores nos seus cuartos, nos armarios, nos lavabos, insonorizando estes espazos para poder seguir gravando. Buscamos programas que nos deixasen gravar a distancia, e en todo este auxe da virtualidade, deime conta que podiamos ser moito máis. Poderiamos escalar máis, abarcar máis producións e ser máis eficientes. Durante todo este proceso deu a casualidade de que unhas persoas en Madrid, que desenvolveran un software para gravación, contactáronme porque querían ver como funcionaba todo o sector do audiolibro. Cando me mostraron a súa ferramenta, entre as dúas partes chegamos á conclusión de non había nada no mercado para levar todo o proceso virtual dun audiolibro, e decidimos empezar a desenvolver nosa propia ferramenta. E no proceso de creación deste software, démonos conta do potencial, ao deslocalizar toda a produción e ao ter a todo o mundo participando dentro da cadea produtiva nos diferentes roles que xogan dentro dun audiolibro. Nun ano, despois de empezar a usar a nosa produción, pasamos a producir cinco veces máis do que produciamos antes. O noso equipo creceu por 10. Entón fomos moitísimo máis eficientes e os nosos tempos de produción reducíronse á metade. Ou sexa, realmente revolucionou a forma como produciamos audiolibros. Esta ferramenta é un desenvolvemento propio que nos enorgullece moito, porque demos unha solución ao noso sistema de gravación. Como podemos canalizar a revolución tecnolóxica para crear emoción, sentimento ou establecer conexións máis estreitas? Estamos preto dun futuro no que as máquinas falen como as persoas? No noso caso a tecnoloxía permitiunos abarcar unha maior rapidez. E creo que hoxe en día, con toda esta revolución das voces, a intelixencia artificial, estamos nun punto onde unha voz pode ser recreada, ou sexa, unha voz sintética pode funcionar para textos planos. Pero aínda non é capaz de recrear a riqueza de variacións que suceden nun libro e non é capaz tampouco de facer personaxes, nin idades, nin xéneros distintos. Está nun estado no que os seus cambios emocionais son moi planos. Como seres humanos, conectamos a través da emoción, é o vínculo que nos permite facer clic con outra persoa e engancharnos ao que nos está contando. É a forma como realmente facemos unha conexión estreita e un vínculo. Por iso, cando nos contan unha historia atráenos tanto, porque hai un vínculo emocional que se crea a través das palabras ditas en voz alta. Hai un punto onde se nota que está pasado por un filtro non humano, aí é onde eu vexo que é unha máquina a que me está contando. Que vai pasar de aquí a 5 anos? Está a ir todo tan rápido que eu creo que si imos chegar a un punto onde estas emocións afinaranse moitísimo máis. Canto queda para que estas máquinas sexan capaces de recrear a un avó, un neno, unha muller… coa mesma voz? Non sei, pero que as voces serán capaces de emular as das persoas, xa estamos no medio desa revolución. Vivimos nunha era tecnolóxica na que non todas as persoas están incluídas. Como pode o mundo do audiolibro crear unha Internet máis inclusivo e solidario? O audiolibro está a achegar a literatura a persoas que antes non podían ter acceso á obra escrita, persoas que de non poden ou non saben ler, ao público novo… O audiolibro é un formato que pode traspasar esa barreira. Inclúe a todo ese público que quere deixarse seducir polas historias. É un formato que pode chegar a grandes, a pequenos, a calquera tipo de cultura, porque non nos esquezamos que a oralidade foi a primeira base de transmisión de historias da humanidade. Realmente pode achegar a cultura a calquera tipo de poboación.
Pongámonos na pel de alguén que quere comezar coa súa empresa, Que dirías que é o máis importante nese primeiro momento no que tes unha idea e queres levala a cabo? Para crear unha empresa é clave saber e atopar o teu elemento, é dicir, En que elemento séntesche poderosa ou empoderada? Porque cando se emprende son moitísimas horas as que tes que estar a lle dedicar a esta idea para que se materialice. Se tes claro cara a onde estás a canalizar esta enerxía e ata onde está o risco que podes tomar para levar a cabo esta idea, iso fai que sexa máis fácil camiñar este primeiro paso do emprendemento. O emprendemento é un camiño en solitario e duro. Tes que ter unha gran capacidade que che permita aguantar os días difíciles, porque hai días con moita incerteza, con moitos medos, e hai que aprender a canalizar todo isto para manterche andando continuamente, pensando e buscando ideas. É súper importante que é o que defines, o que queres conseguir ou o que queres emprender, estar constantemente mirando como está o mercado e a industria. Tense que crer no proxecto. A min sempre me pareceu que a paixón e o agarimo que lle teñas ao proxecto, vai ver logo beneficiado dunha parte económica, porque cando ti cóntalo desde un lugar xenuíno, real e crible, os froitos virán. Por iso para min é moi importante crer no que se fai e sentirse feliz para emprender. Se tiveses que destacar un referente feminino clave na túa vida Cal destacarías e por que? A min a vida púxome unha persoa, unha muller, que é temperanza, tranquilidade, serenidade e intelixencia, e é coa persoa que camiñei gran parte deste proceso do audiolibro. O seu nome é Giola Ledesma e ela complementoume. Somos dous polos opostos, pero vin a importancia de atopar compañeiras de viaxe que che complementen, porque aí é onde enriqueces a túa viaxe como emprendedora ou como empresaria. É difícil, porque che custa soltar algo que é teu, pero no momento no que soltas e deixas aberto este espazo para que alguén entre e achégueche, é 10 veces mellor. E ela logrou facer que o noso negocio sexa moito máis forte, teña moito máis puntos de destacar na industria, porque ela domina as letras, ten unha tranquilidade e unha calma para ver todos os distintos puntos de vista dun problema, unha dificultade, algo bo... Ou sexa, ela foi clave na miña vida como empresaria, porque me complementa ao cento por cento. Gustaríanos que nos deixases un consello para as nenas e mulleres que están a ler esta entrevista e queren dedicarse a carreiras STEAM ou emprender no sector tecnolóxico ou científico. As nenas necesitan máis mulleres referentes ás cales seguir. Temos que labrar esta historia nova que se está creando ao redor da maxia tecnolóxica e este auxe das carreiras en ciencias. As mulleres que hoxe en día emprendemos dentro deste medio somos sementes que crecerán, para que cando veñan as xeracións de despois teñan referentes cos cales sentirse identificadas e ás cales seguir. É importante que elas vexan en quen se pode converter, e que esas nenas saiban que detrás delas virán outras nenas que quererán seguir os seus pasos. É moi importante que sintamos que imos deixar un legado que fará crecer unha nova comunidade de nenas que liderarán esta revolución.



Comentarios

Publicacións populares deste blog

María Costa Vázquez

Responsable de contidos editoriais en Ideaspropias Editorial Info Titulación Universitaria:  Licenciada en Filoloxía Hispánica Empresa:  Ideaspropias Editorial Posto:  Responsable de contidos editoriais Sector:  Artes e Cultura Actividade:  Editorial Ámbito Xeográfico:  Ourense María Costa é filóloga hispánica, especialista en Teoría e Interpretación de Textos Teatrais, especialista en Dirección e Xestión de Proxectos E-  learning , máster en Edición e máster en Educación e TIC. Desde hai 15 anos, traballa como responsable de contidos editoriais en  Ideaspropias  Editorial, onde xestiona proxectos (libros, e-  books  e e-  learning ) e encárgase da selección de autores, valoración de propostas de publicación, revisión de orixinais, adaptación de contidos e de todo o proceso de edición e  posedición  de contidos dirixidos á formación e emprego. Colaborou con diversas empresas do ámbito editorial e da formación elaborando informes de lectura, recursos didácticos e corrección de textos. T

Cristina Abrisketa

 Cristina é fundadora e CEO de Araua RegTech, unha compañía que aplica as últimas tecnoloxías na construción de produtos, tecnoloxicamente complexos, que axudan ás organizacións para cumprir cos requirimentos normativos e a ser máis ciberseguras. Enxeñeira informática cun máster en Innovación e un posgraduado en Big Data, desenvolveu practicamente toda a súa carreira profesional en grandes compañías, principalmente dentro do sector financeiro e asegurador, definindo e liderando solucións tecnolóxicas para cumprir coas altas esixencias regulatorias dos devanditos sectores. Entre os proxectos máis relevantes atópase a definición dun sistema avanzado de prevención de branqueo de capitais e financiamento do terrorismo e a súa implantación en máis de 15 entidades españolas. A experiencia profesional por conta allea converteu a Cristina nunha profesional con profundos coñecementos no mundo da ciberseguridade, a regulación e a tecnoloxía. Con todo, a súa curiosidade e inquietude pola innovaci

Domótica e accesibilidade con Emilia Méndez, CEO de Tilúa Asistencia

  Emilia Méndez é especialista en domótica e outras tecnoloxías para a accesibilidade. En 2020 fundou Tilúa Asistencia, unha empresa que ofrece solucións tecnolóxicas de accesibilidade no fogar e o uso de dispositivos e adaptacións tecnolóxicas para mellorar a autonomía de persoas con funcións físicas ou neurolóxicas afectadas. Ola Emilia, gustaríanos comezar coñecéndoche un pouco mellor, cóntanos, Por que decidiches emprender e cal foi a recompensa? Decidín emprender porque traballando para terceiros había cousas que non me gustaba como funcionaban. Gustábame o traballo e aprendín moito, pero non me enchía nin como o faciamos nin para quen. Nesa situación pensei que a domótica era unha técnica que podía ser moi útil para as persoas con mobilidade reducida, e lanceime a montar o meu propio proxecto. A miña recompensa foi poder xestionar o meu tempo como eu quero, elixir as miñas “pelexas” en base ao que ten sentido para min e poder sentirme recompensada cando vexo que o meu traballo