Saltar ao contido principal

Aprende programación, a habilidade do futuro, con Esther Elías e FunTech Rocket



Esther Elías estudou Psicoloxía, especializouse en Administración de Empresas e traballa como headhunter para startups e compañías dixitais nunha consultora de RRHH. É fundadora e CEO de FunTech Rocket, unha metodoloxía en liña para que nenas e nenos aprendan a programar mediante xogos. Ademais, é Mentora no programa STEM Talent Girl, da Fundación ASTI, un proxecto educativo que fomenta a vocación científico-tecnolóxica entre as novas.

Esther, estudaches Psicoloxía e máis tarde un MBA (Master en Administración de Empresas), Que che fixo interesarche polo mundo empresarial?

O mundo empresarial interesoume desde moi pequeniña. De feito, na miña casa foi unha sorpresa cando dixen que ía estudar Psicoloxía, xa que pensaron que me decantaría por ADE. Agora ben, a combinación Psicoloxía + MBA está a ser súper útil para afrontar este proxecto.

Como está a cambiar o perfil de persoas candidatas en postos tecnolóxicos? Crees que veremos nun futuro próximo a máis mulleres estudando e traballando neste sector?
Traballei durante case 10 anos montando equipos en startups e empresas tecnolóxicas e puiden ver como os coñecementos de programación pasaron de ser exclusivos de programadores a estar presentes en todas as posicións. A tecnoloxía está presente en calquera posición, a día de hoxe. E irá cobrando máis importancia en todos os postos co paso dos anos, por iso é polo que os coñecementos de programación e tecnoloxía convértanse na habilidade do futuro e os que marcarán a diferenza.

En canto á brecha de xénero, hai moito traballo aínda por facer, aínda que aos poucos cada vez vaise visibilizando máis que os postos tecnolóxicos non son exclusivos do xénero masculino.

Esther Elías

Esther Elías
Es fundadora e CEO de FunTech Rocket, un programa cunha metodoloxía virtual para que nenas e nenos aprendan a programar. Como nace esta idea e de que maneira funciona?

Nace dunha necesidade que detecto tras traballar durante case 10 anos en selección de persoal. Aquí puiden observar directamente como os coñecementos de programación xa non eran algo exclusivo dos programadores, senón que están presentes en todas as profesións: márketing, finanzas… Os candidatos que tiñan esas habilidades dixitais e coñecementos de programación, eran claramente os «favoritos» e os que máis posibilidades tiñan para ser contratados. E se iso é así agora… Imaxínache nuns anos!
Tanto profes como familias eran conscientes da necesidade e mesmo os expertos dino: “canto antes empecen a programar, mellor”. Vendo que non había ningunha plataforma de referencia en España que brindase aprendizaxe flexible, estruturado, gradual, autónomo e mediante xogos díxenme: por que non creala?

A maioría dos postos de traballo do futuro próximo aínda non existen. Será a programación unha habilidade indispensable ? Sen dúbida! En febreiro convidáronme a dar unha charla nun despacho de avogados, e cal foi a miña sorpresa cando falando con eles comentáronme que no despacho estaban a impartirlles cursos para aprender a programar. A avogados! Os coñecementos de programación e tecnoloxía serán (se non o son xa) os que marquen a diferenza no futuro, como o marcaron para a miña xeración os coñecementos de inglés. A que se nos vén é brutal. As nenas e nenos poden aprender a programar desde idades moi temperás, a súa plasticidade cerebral é incrible. Por que non aproveitar ese beneficio?
Que impacto real está a ter a corrente EdTech en España?

De todos os sectores, o educativo é ao que máis lle custou avanzar ao ritmo que avanzou o mundo e dixitalizarse. Tivo que chegar unha pandemia mundial para potenciar ese desenvolvemento. Agora ben, a corrente EdTech é imparable, con proxectos dunha calidade inmensa que contribúen ao desenvolvemento educativo das persoas de maneira considerable.

Desde FunTech Rocket organizades, en colaboración con Inspiring Girls, un concurso para que as nenas desenvolvan solucións que dean resposta a problemas cotiáns usando a tecnoloxía. Poderías compartir algún exemplo destas solucións?

Conscientes da brecha de xénero no ámbito tecnolóxico, para nós é moi importante poñer o noso granito de area e contribuír a diminuílo.
Por iso tendemos a contribuír con asociacións coas que coincidimos en valores e obxectivos, como é Inspiring Girls ou STEM Talent Girl.

Con Inspiring Girls participamos en dous proxectos: un concurso no que, a través da presentación dun proxecto había 10 gañadoras que obtiñan unha subscrición gratuíta a FunTech Rocket, e realizando talleres gratuítos de iniciación á programación en coles.

Como muller emprendedora que lanzou o seu propio proxecto, Cal é o reto máis complicado ao que che enfrontaches e como o sorteaches? Converter unha idea nun produto tecnolóxico e comercializalo. Pechar unha rolda de investimento, contratar equipo e conseguir materializar o produto que tiñas en mente e que a xente o compre. Foi moi duro, pero á vez moi satisfactorio. E, por suposto, nada sería posible sen o equipo.
Falemos de futuro, onde che gustaría chegar con FunTech Rocket nos próximos anos? Cales son os teus obxectivos?

Agora mesmo estamos presentes en España en canle B2C. O noso obxectivo é expandirnos internacionalmente, así como construír a plataforma B2B para que poida ensinarse programación e tecnoloxía nos colexios.

Queremos converternos na comunidade número uno de aprendizaxe de programación e tecnoloxía para nenas e nenos e no método de referencia a nivel mundial!
Tamén serves de inspiración a outras nenas e adolescentes desde STEM Talent Girls, quen foron para ti as mulleres que che inspiraron a chegar onde estás hoxe?

De cando era pequena cústame elixir un referente profesional feminino como tal, á parte da miña nai, que máis que o meu referente, tiven a sorte de que me inculcou unha confianza brutal para conseguir todo o que me propoña, sempre crendo en min e respectando e apoiando as miñas decisións, sen cortarme as ás. E creme que iso se reflicte agora unha chea. (Hei de dicir que isto o tiven no meu pai tamén).
Agora ben, a medida que me fun penetrando no mundo profesional, si que podo nomear dous referentes femininos: Susana Voces e Laura Urquizu. As súas carreiras profesionais parécenme brutais, así como a súa forza e liderado. Inspíranme moitísimo.

Lembras algunha experiencia ou un momento que se che vinga á mente que che fixese darche conta de que che querías dedicar a isto?
Sempre me encantou o mundo do emprendemento, mesmo de pequena xogaba con amigas a cousas relacionadas con ter unha empresa. O máis gracioso: co meu mellor amiga xogabamos moitísimo a ter un negocio de roupa interior, onde creabamos os produtos, atendiamos ás clientas, vendiamos, e ao final faciamos as contas para ver canto gañaramos jajaja. E a isto xogabamos con 8 anos ou así.

Agora ben, para dar o paso de montar algo na realidade, sempre fun moi conservadora. Ocorréronseme centos de ideas que, tras unha exhaustiva investigación, sempre atopaba algo que non me convencía a dar o paso. Excepto con FunTech Rocket, que non puiden estar máis convencida da necesidade.

Que consello darías ás nenas e mulleres que están a ler esta entrevista e, como ti, queren dedicarse a carreiras STEAM ou emprender no sector tecnolóxico?

Que vaian a por iso. Que estuden aquilo que lles leve ao traballo que lles faga felices. E que non se deixen guiar polas convencións sociais, as profesións tecnolóxicas son tamén para as mulleres. E non me cabe dúbida que chegarán lejísimos

Comentarios

Publicacións populares deste blog

María Costa Vázquez

Responsable de contidos editoriais en Ideaspropias Editorial Info Titulación Universitaria:  Licenciada en Filoloxía Hispánica Empresa:  Ideaspropias Editorial Posto:  Responsable de contidos editoriais Sector:  Artes e Cultura Actividade:  Editorial Ámbito Xeográfico:  Ourense María Costa é filóloga hispánica, especialista en Teoría e Interpretación de Textos Teatrais, especialista en Dirección e Xestión de Proxectos E-  learning , máster en Edición e máster en Educación e TIC. Desde hai 15 anos, traballa como responsable de contidos editoriais en  Ideaspropias  Editorial, onde xestiona proxectos (libros, e-  books  e e-  learning ) e encárgase da selección de autores, valoración de propostas de publicación, revisión de orixinais, adaptación de contidos e de todo o proceso de edición e  posedición  de contidos dirixidos á formación e emprego. Colaborou con diversas empresas do ámbito editorial e da formación elaborando informes de lectura, recursos didácticos e corrección de textos. T

Cristina Abrisketa

 Cristina é fundadora e CEO de Araua RegTech, unha compañía que aplica as últimas tecnoloxías na construción de produtos, tecnoloxicamente complexos, que axudan ás organizacións para cumprir cos requirimentos normativos e a ser máis ciberseguras. Enxeñeira informática cun máster en Innovación e un posgraduado en Big Data, desenvolveu practicamente toda a súa carreira profesional en grandes compañías, principalmente dentro do sector financeiro e asegurador, definindo e liderando solucións tecnolóxicas para cumprir coas altas esixencias regulatorias dos devanditos sectores. Entre os proxectos máis relevantes atópase a definición dun sistema avanzado de prevención de branqueo de capitais e financiamento do terrorismo e a súa implantación en máis de 15 entidades españolas. A experiencia profesional por conta allea converteu a Cristina nunha profesional con profundos coñecementos no mundo da ciberseguridade, a regulación e a tecnoloxía. Con todo, a súa curiosidade e inquietude pola innovaci

Domótica e accesibilidade con Emilia Méndez, CEO de Tilúa Asistencia

  Emilia Méndez é especialista en domótica e outras tecnoloxías para a accesibilidade. En 2020 fundou Tilúa Asistencia, unha empresa que ofrece solucións tecnolóxicas de accesibilidade no fogar e o uso de dispositivos e adaptacións tecnolóxicas para mellorar a autonomía de persoas con funcións físicas ou neurolóxicas afectadas. Ola Emilia, gustaríanos comezar coñecéndoche un pouco mellor, cóntanos, Por que decidiches emprender e cal foi a recompensa? Decidín emprender porque traballando para terceiros había cousas que non me gustaba como funcionaban. Gustábame o traballo e aprendín moito, pero non me enchía nin como o faciamos nin para quen. Nesa situación pensei que a domótica era unha técnica que podía ser moi útil para as persoas con mobilidade reducida, e lanceime a montar o meu propio proxecto. A miña recompensa foi poder xestionar o meu tempo como eu quero, elixir as miñas “pelexas” en base ao que ten sentido para min e poder sentirme recompensada cando vexo que o meu traballo